diumenge, 20 de febrer de 2011

De Pimorent a la Tossa Rodona amb raquetes

Aquest matí ens trobem al coll de Pimorent (1920 m), disposats a endinsar-nos a la coma d'Engràcies, a l'Alta Cerdanya. El cel blau, l'aire fred i l'atmosfera diàfana fan que ens afanyem a calçar-nos les raquetes i caminar per la rectilínia vall en direcció a la portella d'Engràcies. La neu, suficient per a gaudir-la, fa que la crema solar i les ulleres de sol siguin elements imprescindibles.

Anem avançant per la vall amb el riu a la nostra esquerra, guanyant alçada de manera suau però continuada. A mesura que ens acostem a la capçalera, el pendent es va redreçant i aprofitem per col·locar-nos els talons a les raquetes, cosa que ens facilita molt l'ascens.

Travessem un replà amb blocs de roca per enfilar tot seguit la pujada final a la portella d'Engràcies. La neu pols que cruix sota les nostres botes i la lluïssor del gel arrapat al vessant nord fan que la forta pujada sigui una experiència pels sentits. De tant en tant, una bufada de vent aixeca una polseguera blanca de cristalls de neu que, just damunt la portella, gira sobre si mateixa com si fos un petit tornado. Ara no escoltem, com a l'estiu, els habituals xisclets de les marmotes que habiten aquestes contrades, però sí que alguns corbs ens sobrevolen, tot vigilant-nos.

Al capdamunt de la portella d'Engràcies (2534 m) el paisatge és superb i per una estona restem bocabadats contemplant el Puigpedrós de Lanós, amb la seva retallada cresta i les seves canals curulles de neu. Al seu costat, el pic de Coma d'Or sembla a tocar però, essent com som esclaus del temps, ens hem de conformar en pujar a l'esquerra del coll fins a la propera Tossa Rodona (2601 m), des d'on tenim molt bones vistes sobre l'Arieja, on hi destaca el pic d'Auriol damunt la vall de Vèsines. El proper pic de Trespunts sembla una mena de "Cerví" amb la seva vertical paret nord abocada a la clota del mateix nom.

El pic de Trespunts des de la Tossa Rodona

Puigpedrós de Lanós i pic de Coma d'Or, baixant de la Tossa Rodona

Fetes les fotos de rigor, retornem pel mateix camí i sota la portella, en un clap d'herba arrecerat, aprofitem per fer-hi un mos, doncs ja toca, encarats a la llunyana coma de l'Orri de la Vinyola, on hi ha l'estació d'esquí de Porté-Pimorent, que imaginem abarrotada d'esquiadors; en canvi nosaltres tan solitaris... meravellós !!! De seguida que abandonem el lloc, una parella de corbs es llença a buscar, entre les roques, les molletes que ens han pogut caure; és dur l'hivern per als animals que no descansen.

Descendim ràpidament, doncs es fa tard i hem de tornar a la civilització. Un cop arribats a la zona d'aparcament del port de Pimorent, tots coincidim en qualificar el dia d'avui com un dia "10".

ISABEL BENET. Activitat realitzada el dia 20.02.11 per Isabel Salvia, Anna Torres, Susana Sanz, Alfons Belinchón, Isabel Benet i Ventura Amorós.