dissabte, 31 de juliol de 2010

Puig Peric i Petit Peric, miradors del Capcir

Puig Peric i Petit Peric des de la cabana de la Balmeta

Tres dies després de l'ascensió al Carlit, tornem a les Bulloses per realitzar ara la del Puig Peric, punt culminant del Capcir. En aquesta ocasió ens acompanya l'amic i company Toni Tejedor, que avui vol fer en "solitari" el Carlit (acompanyat pels centenars d'excursionistes que cada dia d'estiu pujen) i alguna cosa més de propina.

Un cop travessem el barratge de la Bullosa, ens acomiadem del Toni, qui seguirà la ruta del Carlit, i comencem a vorejar el llac en direcció nord, tot seguint les marques del GR 10, amb constants pujades i baixades, i creuant alguns torrents. Prop de la riba nord de la Bullosa, deixem a l'esquerra el GR 10, que s'endinsa a la coma de la Grava, i continuem per la dreta, seguint ara les marques vermelles i grogues del Tour del Capcir. Travessem poc després la Tet per un pont de fusta (pasarel·la "Maurice Marty") i seguim avançant en direcció nord i nord-est a través de pastures, mulleres i alguns trams de bosc fins que arribem a la cabana de la Balmeta (2120 m) (1.35 h), refugi pastoral lliure, amb capacitat per a 10 places, situat prop d'un coll que dóna accés a la zona dels Angles. Des d'aqui podem veure, enfront nostre, el Puig Peric i el Petit Peric, separats per un coll que encapçala la coma de la Llosa.

Continuem en direcció nord fins a un coll molt ample, per on s'enfila, a mà dreta, la suau carena del Puig del Pam. Deixem poc després, també a la dreta, el Tour del Capcir, que continua en direcció a Camporrells, i sense un camí definit ens apropem a la base del contrafort sud del Petit Peric. Un cop hi som, anem pujant per aquest arrodonit llom, amb algunes traces de corriol, fins assolir el cim del Petit Peric (2690 m) (3 h), des d'on tenim, no cal dir-ho, una àmplia panoràmica del Pirineu, només limitada a l'oest pel Puig Peric, amb magnífiques perspectives sobre els estanys de Camporrells, al vessant nord, i el llac de la Bullosa, al sud. Per la carena est (dreta) arriba el sender que puja de Camporrells i que continua carenejant fins al Puig Peric.

Pujant cap al Puig Peric

Petit Peric i estanys de Camporrells

Seguim l'esmentat sender per baixar fins al coll (2608 m) que separa els dos cims, i a continuació ens enfilem, amb forta pujada però sense gaires dificultats, per la pedregosa carena est del Puig Peric. El sender, ben marcat, evita els principals obstacles i amb algunes llaçades guanya l'altiplà on es troba el cim del Puig Peric (2810 m) (3.45 h). La vista, respecte a l'altre cim, s'amplia en direcció nord-oest amb la vall del rec de la Llosa (que no hem de confondre amb la coma de la Llosa) i els seus estanys. Ens arribem en un parell de minuts a un cim secundari, des d'on podem veure els estanys Blau (que sembla migpartit en dos) i Blau Petit, ambdós sota el Puig de la Cometa.

Estany de la Bullosa des del Puig Peric

Estanys Blau (migpartit) i Blau Petit (en primer terme)

Ens posem en contacte amb en Toni, que a aquestes hores ja fa estona que ha pujat al Carlit i que ara està a punt d'assolir el Pic de les Xemeneies, el segón més alt del massís; calculem en trobar-nos tots al cotxe cap a les tres de la tarda.

Després de gaudir d'aquestes panoràmiques, retornem a l'anterior coll i des d'aquí baixem ara per la desolada coma de la Llosa. Per traces de camí, en alguns trams una mica desdibuixat però amb fites, passem per la vora esquerra de l'estany de la Llosa, i tot seguint aigües avall el curs del rec de Puig Peric arribem de nou a l'alçada de la cabana de la Balmeta. A partir d'aquí, doncs, refem a la inversa el nostre itinerari de l'anada, tot resseguint el sender del Tour del Capcir i després el GR 10 per la riba esquerra de la Bullosa fins al punt de partida, on retrobem en Toni, que ja fa més de vint minuts que ens espera, havent fet el Carlit, el Pic de les Xemeneies i bona part de la serra del mateix nom. Una autèntica fiera.

Ens acomiadem de les Bulloses, tot sortint amb el cotxe rera una navette, satisfets d'haver assolit en aquesta jornada els sostres de la Cerdanya i del Capcir.

SECCIÓ DE MUNTANYA. Activitats realitzades el dia 31.07.10 per Isabel Benet i Ventura Amorós (Puig Peric i Petit Peric), i Toni Tejedor (Carlit i Pic de les Xemeneies).

1. Aquest cap de setmana hem fet la volta pels estanys de Camporelles, l'anterior vam pujar fins l'estany de l'Aude baixant després cap a les Bulloses i com sempre ens mirem el Puig Peric amb la il·lusió de enfilar-nos i coronar el cim.
    Amb aquesta descripció tan ben documentada ja no ens queda dubte. moltes gràcies!